VI ÄR OVER THERE

I DET STORA LANDET I VÄST OCH DEN LILLA STADEN GREENSBORO I ÖST

Wednesday, January 14, 2009

Födelsedagspresent hämtad

Jag fick en cykel i födelsedagspresent av min kära man och i helgen var det återigen rea. Det har skyltats om rea ända sedan thanksgiving och mer i år än någonsin. Ja ja, enligt alla analytiker så beror alla reor på finanskrisen, jag vet inte men i så fall har vi i alla fall bidragit till den amerikanska konsumtionen som de är så oroliga över. Vi har köpt en cykel kort och gott och i lördags var vi och hämtade upp detta praktexemplar. Jag är mycket nöjd, det är fler växlar än jag någonsin kommer behöva men om man vill ha vissa finesser får man växlarna på köpet.
Den påminner mej dessutom om en annan cykel. En gång i tiden hade min bästis Kajsa en cykel som hette silverpilen, jag vet inte om den har gått i graven eller om den fortfarande finns i livet. I vilket fall är detta den nya silverpilen, snabb, snygg, och barnvänlig, precis vad en mamma behöver.Här finns det ju inte så mycket att cykla till och från men man kan alltid ta med sig cykeln till en park och cykla lite där om man får abstinent innnan vi kommer hem till cykelvänliga Sverige.

Och så ett kort på Nova och pappa.

3 Comments:

  • At 1:59 PM , Anonymous Anonymous said...

    Grattis till utökningen! (på Facebook kan ni se våra nya familjemedlemmar, dock inte i samma nyskick som er cykel)

    Silverpilen är ännu i drift!

    Lill-tjejen börjar bli stor och vi längtar efter att få träffa henne.

    Kramar

    Kajsa, Tjappe och co

     
  • At 4:05 PM , Anonymous Anonymous said...

    Åhhh så söt hon är, längtar oxå efter att få träffa henne och er förstås.

    Kram Carina

     
  • At 4:12 PM , Anonymous Anonymous said...

    Lik pappa - och söt.
    Himla fin cykel och Nova har plats, lycka till med cycklingen.

    Kram Marianne

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home