VI ÄR OVER THERE

I DET STORA LANDET I VÄST OCH DEN LILLA STADEN GREENSBORO I ÖST

Sunday, October 22, 2006

Datakrångel

Hej på er alla igen. Vi har haft datatrubbel så jag har inte kunnat blogga. Nu har vi tagit Claes jobbdator över helgen för att kunna göra det viktigaste i cyberrymden.
Vad har hänt sen sist. Vi har ju haft besök av familjen Hult den äldre eller vad man nu säger. Vi var i Charlotte för att jag skulle ta foto och fingeravtryck till mitt arbetstillstånd. Jag kommer antagligen att få tillståndet runt nyår. Vi var även en helg i bergen i västra North Carolina och skulle ta oss till Grandfather mountain som vi missade med en kvart innan portarna stängdes. Det var dock mycket fint med färgglada löv på alla träd och bergen såg ut som om de blommade i alla färger. Bilder finns hos Klas och Jenny så åk och fika hos dem så får ni se.
Jag har även tagit amerikanskt körkort. Det var en upplevelse. Det tog ca 2 timmar att få/ta körkortet. Jag klev in i DMV:s lokaler, Division of Motor Vehicles, i Winston-Salem kl 0820, efter att Maria och jag hade kört en lång omväg vilket var GPS:ens fel. Vid disken fick jag förklarat för mig att jag var tvungen att göra ett skriftligt och ett muntligt test innan jag kunde få mitt körkort. Jag fick en nummerlapp och Maria och jag satte oss för att vänta. Kl 0930 fick jag komma in och göra syntest och skriftligt test. Sen var det körprovet kvar. Jag var lite nervös eftersom det trots allt är lite annorlunda här men, det hade jag inte behövt vara. Jag fick köra 150 m svänga in i ett bostadsområde göra en trepunktsvändning, backa ca 2 m RAKT bakåt för att sedan åka de 150 m tillbaka till DBV och hämta mitt körkort. Enkelt. Åldersgränsen för att ta körkort i NC är 16 år. Så jag är räddare nu än innan jag tog körkort för att vistas på vägen.
Nu skall vi åka och kolla in "The Pottery Museum". Hörs snart.

1 Comments:

  • At 4:17 PM , Anonymous Anonymous said...

    Grattis till körkortet!
    Och när du får jobbtillståndet borde det inte vara så svårt att efterträda Bush. Det kan inte vara så svårt det heller. Som körkortet menar jag. Fast det är nog roligare att ha körkort än att vara B-usch.
    Kram Marianne

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home