VI ÄR OVER THERE

I DET STORA LANDET I VÄST OCH DEN LILLA STADEN GREENSBORO I ÖST

Wednesday, December 12, 2007

Första advent

1:a advent firades som vanligt med glögg, lussebulle och pepparkakor i goda vänners lag.

Vi har även julpyntat. Här pyntar man allt innan jul för att sedan ta bort allt innan nyår. Det innebär att man måste vara tidigt ute om man vill ha juldekorationer eftersom det finns inga kvar veckan innan jul. I år införskaffade vi en krans till dörren helt amerikans. Den är i plast med färdig ljusslinga i, vansinnig enkelt. Vill man ha granbarrsdoft får man köpa det på burk.

Detta är årets adventskalender. Den mest estetiska någonsin tror jag, eller i alla fall vad jag kommer ihåg. Tack mamma Marianne!

Hoppas ni alla fick en mysig advent.

3 Comments:

  • At 12:23 PM , Anonymous Anonymous said...

    Va skönt att ni får lite julstämning med. Frågan är vad man ska hitta på i januari när alla julsaker är bortplockade. Visst var det en snygg adventskalender. Massa luciakramar från mig. Lucian Bosse hälsar.
    Marianne

     
  • At 5:56 PM , Anonymous Anonymous said...

    Jag önskar bilder på er, lägenheten, environgerna och USA lite oftare. Jag är utsvulten på bilder på den älskade dottern.
    Puss!
    Marianne

     
  • At 2:10 PM , Anonymous Anonymous said...

    hej hopp!! Vi önskar er en god jul och en underbar resa. Vi väntar med spänning att få läsa vad ni har varit med om. Stora julkramar från oss
    Malin & Linus

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home