VI ÄR OVER THERE

I DET STORA LANDET I VÄST OCH DEN LILLA STADEN GREENSBORO I ÖST

Sunday, March 09, 2008

På magfronten intet nytt

I fredags var jag hos doktorn för månatlig kontroll. Det tog ca 1,5 timme och av det väntade jag säkert 1 timme. Ingen vidare effektivitet. Jag fick höra på hjärtljudet och blev återigen överöst med frågor om hur jag mår och om jag verkligen äter mina vitaminer. De frågade även om jag kännt sparkar och jag sa nej och undrade genast om det var normalt att inte ha kännt nåt. Sköterskan sa att många känner sparkar vid den här tiden men inte alla. Jag vet inte riktigt vad jag skall känna. Just nu känner jag mig lite utanför för alla verkar så pålästa och kunniga, som om man med en gång när man blivit gravid skall veta massor. Jag kanske är naiv att tro att naturen skall sköta detta utan min briljanta kunskap. Jag hoppas och tror att Skruttet där inne vet vad hon eller han skall göra och min uppgift är att stå för mat och logi, vilket jag med all säkerhet klarar.

Här skulle en ny bild på magen ha varit men blogger funkar inte normalt och det går inte att infoga bilder. Jag lägger ut bilder när det funkar igen. Det syns i alla fall inte någon större skillnad. Det enda jag har märkt är att en pyst badring har fastnat runt min midja och vågen visar 2,5 kg plus.

2 Comments:

  • At 9:19 AM , Anonymous Anonymous said...

    Det är ok utan magen, det blir mer spännande längre fram.
    Lita till din egen förmåga. Man kan inte vara gravid på någon annas vis, bara sitt eget.
    Kram, du är fantastisk! Jag älskar dig. Hälsa den presumtive fadern.
    Marianne

     
  • At 4:55 AM , Anonymous Anonymous said...

    Glad Påsk
    önskar familjen Aspendal/Ingmansson

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home