VI ÄR OVER THERE

I DET STORA LANDET I VÄST OCH DEN LILLA STADEN GREENSBORO I ÖST

Tuesday, October 24, 2006

Datorn är hemkommen

Äntligen är vi med dator igen. Den har varit saknad.
Vi har även haft en del intressanta problem med Bank of America. Det började med att vi beställde ett betalkort till mig. Efter endast 3 dagar landade kortet på S:t Hansgatan i Visby. Det var snabbt fixat. Jag gick till banken och meddelade detta varpå de sa att det var omöjligt att det kommit till Sverige. Återigen har jag slagit sannolikhetsläran på fingarna. Ett nytt kort beställdes och jag gick hem och väntade och väntade och väntade. I ca 4 veckor väntatade jag, men då fick jag mitt kort. Det fungerade dock inte så åter ett besök på banken och efter lite fixande fungerade kortet och jag kunde äntligen använda mitt eget kort istället för min mans. Under hela historiens längd använde jag Claes kort, det funkade utmärkt, jag skrev på med min namnteckning och ingen ifrågasatte det. Så tappa aldrig ditt kort i USA!
Träning...ja, det går sådär. Jag har hittat en taekwondoklubb som verkar helt ok med bra tränare och mycket träningstider, enda problemet är att det kostar $90 i månaden (ca 660kr). Har inte bestämt än om det är värt det.
Ikväll skall det bli tjejkväll hos mej. Vi är en 4 tjejer, alla från Sverige, som brukar försöka träffas varannan vecka och äta lite, snack strunt och skratta massor. Jag ser fram emot kvällen.
Vi hörs en annan dag. Kram på er alla. Vi saknar er.

3 Comments:

  • At 1:54 PM , Anonymous Anonymous said...

    Halloj!

    Låter spännande i bankens värld... jag tyckte det lät som en bra ide att använda mannens bankkort, ska fundera på det.

    Ha det så kul på träffen, låter härligt.

    Kram Carina

     
  • At 10:57 AM , Anonymous Anonymous said...

    Tusen tack för tjejjkvällen! Som vanligt blev det mycket skratt och vaniljsåsen du gjorde till äppelpajjen måste jag ha recept på! Vid tillfälle får du lära mig att blogga också...

    Kram Maria

     
  • At 4:12 PM , Anonymous Anonymous said...

    Hejsan på Er,

    Visst är det är härligt land ni har kommit till...Efter mina år i samma land så skall jag aldrig klaga på administration en svedala.
    Man upphör aldrig att förvånas över amerikaner och deras administration.

    Ha de, Magnus och Annsi

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home