VI ÄR OVER THERE

I DET STORA LANDET I VÄST OCH DEN LILLA STADEN GREENSBORO I ÖST

Friday, October 27, 2006

Halloween är här

Ja, det är halloween i helgen, eller egentligen firas halloween den 31 oktober men eftersom det är en onsdag så blir det att många firar på helgen. Vi skall på halloweenparty hos Jonas och Maria. Jag var och kollade kosymer igår. Det var inte helt glädjande. Förutom att de kostar en del så tyckte jag att de flesta var fula. Många är fina i storlekarna 110-150 cl men i vuxenstorlekar ser de mest töntiga ut. Jag skall nog spara pengar och var lite påhittig själv. Det skall vara pumpatävling på festen också så jag skall även försöka göra en pumpa som slår allt utan några egentliga hjälpmedel. Det kommer gå utmärkt.
Förutom halloweenutförsäljning har affärerna även "Christmas Sale", rea på alla julsaker. De har sålt julsaker nu i ca 3 veckor så nu måste det ju blir rea, snabba puckar. I en affär spelar de till och med konstant julsånger. Nog för att det är kallare här än vad det brukar men till och med en julfanatiker som jag tycker att de kunde väl vänta till efter halloween i alla fall.
Mitt andra projekt förutom halloween förberedelser är att jag skall försöka måla om våra möbler. Vi var och tittade på färg och lasyr igår och har fått prov som jag skall testa idag. Jag skall ta före och efter bilder.
Nu skall jag äta frukost. Kram på er alla.

1 Comments:

  • At 4:56 AM , Anonymous Anonymous said...

    Man vill ju gärna se bilder på Halloweenklädseln. Och hur gick det med pumpatävlingen?
    Kram Marianne

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home