VI ÄR OVER THERE

I DET STORA LANDET I VÄST OCH DEN LILLA STADEN GREENSBORO I ÖST

Wednesday, November 01, 2006

Höst eller sommar

Här är det lite av varannan-dags-väder. Ena dagen är det kyligt 10-15 grader och andra dagen är det 25 grader och poolväder. Färgen på löven visar dock vilket väder det kommer att bli mindre och mindre av. Så nu är det slut på vilan och det är bara att börja jobba. Jag har fått mitt arbetstillstånd godkänt och advokaten tror att jag kan ha det senast om två veckor. Det skall bli roligt att få söka lite jobb och se vad man kan få.
Har faktiskt hittat ett ställe där jag skulle kunna tänka mig att jobba på, har till och med kollat in en parkeringsplats så nu är det bara att gå in och helt enkelt fråga var mitt skrivbord är. Borde fungera i detta land så länge man är tillräckligt auktoritär.
Jag återkommer i ämnet.
Kram

4 Comments:

  • At 4:36 PM , Anonymous Anonymous said...

    Hej på er!
    Fick tipset av dotra-min att ni hade en blogg.
    Kul att läsa om livet over-there.
    Höstväder med vackra färger har ni - här i Linköping kom den första snön i nättras. Cykelturen till jobbet i morse började med att låset fick eldas upp....lite skillnad på våra och era morgnar, eller?!
    Jag var över till Visby helgen som var, fick pussa på Ebba-gullet, mmmmm vad go hon är den tösen. Kan tänka mig att det var roligt för Claes att få träffa henne, det har ju hunnit hända en del sen april.
    Jag önskar dig lycka till med arbetssökandet, det kommer nog att gå som smort.
    Det är ju "bara" att gå in och förklara läget på "din" arbetsplats.......
    Ha det så gott ni båda, och Happy Halloween på er!!

     
  • At 4:03 AM , Anonymous Anonymous said...

    Heja!
    Marianne

     
  • At 6:38 AM , Anonymous Anonymous said...

    Halloj!
    Nu gör jag ett nytt försök, sidan hängde sig.
    Klart att du fixar ett jobb, funkar det inte på första stället så får du väl leta vidare efter en bra parkeringsplats.

    Kram på er från en blåsigt Gotland
    Carina

     
  • At 4:15 PM , Anonymous Anonymous said...

    Hej igen,

    Du verkar redan ha blivit amerikanska, med gott självförtroede kan man komma hur långt som helst. Spara inte på krutet när du talar om hur duktig du är för din kommande arbetsgivare. Var som den andra störst, bäst och vakrast!

    //Magnus

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home