VI ÄR OVER THERE

I DET STORA LANDET I VÄST OCH DEN LILLA STADEN GREENSBORO I ÖST

Thursday, May 08, 2008

Bank problem....igen!

När vi flyttade till USA visste jag att mycket skulle bli annorlunda och en del saker till och med svårt men det jag var minst orolig över var bankärenden. Nuförtiden gör man ju alla bankärenden via nätet och det har ju inga landsgränser. Jag hade fel!
Banker eller i alla fall vår bank, Länsförsäkringar, är allt annat än globala.
För ca 1,5 år sedan försökte vi föra över pengar från Sverige till USA och det tog oss dagliga telefonsamtal i 6 veckor innan vi hade pengarna. Vi har efter det gjort överföringar från USA till Sverige och det har funkat utmärkt ända till nu.
Vi har nu i en veckas tid försökt att få pengar till vårt sveska konto men inget fungerar. Jag har ringt Länsförsäkringars kundtjänst varje dag för att varje dag få nya råd. Igår efter att jag höjt min stämma fick jag till svar att de vet egentligen inget de bara säger vad utlandsavdelningen har sagt. Jag tyckte då sonika att hon kan koppla mig till utlandsavdelningen så kan jag prata direkt med dem istället för genom tredje person, men icke. Det är en sluten avdelning som är stängd två dagar i veckan och som ingen ens vet om den existerar för man får absolut inte något telefonnummer till dem.
Idag fick vi beskedet att vårt 5:e försök inte heller gick igenom så imorgon bitti blir det att åter igen ringa till Länsförsäkringar kundtjänst för att sedan vänta en dag för att de skall kunna prata med sin tophemliga utlandsavdelning. Jag kommer inte vara en nöjd kund för redan nu är adrenalinet på topp. Fotsättning följer....

3 Comments:

  • At 11:25 AM , Anonymous Anonymous said...

    Heja! Heja!

    Marianne, presumtiv mormor.

     
  • At 4:19 PM , Anonymous Anonymous said...

    Vi har oxå LF, här på Gotland funkar det alldeles utmärkt, men det är å andra sidan i så globalt.....

    Kram på er

     
  • At 4:20 PM , Anonymous Anonymous said...

    Carina och Erik var det som lät hälsa det, glömde säga det....

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home