VI ÄR OVER THERE

I DET STORA LANDET I VÄST OCH DEN LILLA STADEN GREENSBORO I ÖST

Saturday, January 06, 2007

Trött i början av 2007

Nu är det som sagt 2007 och jag har varit trött hela året, det vill säga en vecka. Jag kan knappast skylla på vädret eller den mörka tiden för här är det sol och oftast 15 grader. Mörkt blir det vid 18-tiden så det är lite längre dagar här än hemmavid.
Annars är det rätt skönt att vara hemma efter resandet i Jul och Nyår.

Just nu söker jag jobb för fullt på alla möjliga ställen men än så länge har jag inte fått något napp. Förhoppningsvis öppnas en dörr snart. Det är kontakter som gäller här som i Sverige så det är kontakter jag försöker få tag på. I övrigt sitter jag och skriver om mitt CV och personliga brev flera gånger per dag. Ibland känns det som om jag inte blir roligare än såhär.

I övrigt har vi börjat plocka bort julsakerna så smått och i affärerna har de börjat med badkläder och sommar väskor. Snart är det sommar igen tydligen.

Nu skall vi gå ut i solen och ta en promenad och ikväll skall jag på tjejmiddag hos en svensk tjej.
Ha det bra.
Kramar från oss.

3 Comments:

  • At 9:34 AM , Anonymous Anonymous said...

    Halloj på er!

    Jag har oxå varit trött hela första veckan, visst är det konstigt. Januari är en tröttmånad. Lycka till med jobbsökandet, du lyckas säkert. Vi börjar titta fram mot ett besök hos er, frågan är bara när ni kan ta emot oss, vi får pratas vid om det.

    Kram på er, Carina m familj

     
  • At 4:25 PM , Blogger Ebbas mamma said...

    Passande inlägg för mig idag, som gäspat preciiis hela dagen. Och det trots att jag fick sovmorgon!

    Håller tummarna för dig med jobbsökandet, den arbetsgivare som fångar dig gör ett kap :-)

    Kram på er!

     
  • At 7:14 PM , Anonymous Anonymous said...

    Från ett gammalt mumintroll med erfarenhet kan jag bara säga att januari är en bra månad att gå i idé, gärna med granbarr i magen. Då kommer de till nytta. Sen kan man gärna ta bort januari helt tycker jag.

    Kramar och ett gott nytt år!
    Marianne

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home