VI ÄR OVER THERE

I DET STORA LANDET I VÄST OCH DEN LILLA STADEN GREENSBORO I ÖST

Wednesday, November 08, 2006

Aktiv helg...

...har det varit. Lördagen började vi med Taekwondo-tävling, vi satt på läktaren om ni undrar. Det var en kul tävling och mycket bra uppvisningar från lokala förmågor och ett team från Korea.
På eftermiddagen åkte vi till Old Salem som är en stadsdel i Winston-Salem (ca 30 min västerut från Greensboro). Enligt turistbroschyren vi hade skulle man känna historiens vindslag när man kom dit. Vi tyckte nog att det var kanske lite för ungt för oss som är vana vid byggnader och gator från 1300-talet men med Amerikanska mått mätt så var det gammalt och såg även så ut. Det blev nästan som om hela stadsdelen var med i en teater. Många var utklädda och det fanns tre ekipage med häst och vagn för besökarna att åka med. Vi valde dock att gå runt och det var fint och det var lite lyxigt att kunna gå omkring på en trottoar.

Söndag kl. 09.30 åkte vi en timmas bilfärd norrut till Haning Rock. Det var en strålande dag undgefär 10-15 grader varmt. Perfekt för lite vandring. Det tog ca 30 min att gå upp till Haning Rock (de två översta bilderna). När vi kom tillbaka bestämde vi oss för att ta ett spår till en annan topp. Det var lite brantare stigning men efter 45 min envist klättrande och pustande var vi framme och det var värt det. Vilken utsikt. Några Amerikaner som också var där sa att man kunde se hela vägen till Greensboro. Vi vet inte men visst vill man tro att man har klättrat så högt.

Nu när jag kan lägga in bilder på bloggen skall jag försöka lägga in lite bilder från vår lägenhet med omgivning. Här kommer lite försmak....

Utsikt från köket, men vårt hus ser likadant ut. Vi bor högst upp.

Vår balkong och utsikten över dypölen. Det är dock en mysig balkong och ett mycket bra läge. Morgonsol och sen sol fram till ca 13.30.
Fler bilder en annan dag.