VI ÄR OVER THERE

I DET STORA LANDET I VÄST OCH DEN LILLA STADEN GREENSBORO I ÖST

Monday, February 26, 2007

1:a poolpartyt och en glammig oscarsgala

Ja, vi har faktisk haft det första poolparty. Det var inte helt varmt och vinterjackan behövdes tas på när det började skymma, men vi satt vid poolen och grillen var tänd. Snart är det sommar. Hur varmt (kallt) har ni det?


Oscarsgala i Greensboro
I söndags var det för alla er som gick miste om den, Oscarsgalan. Ett glammit och glimmigt party i bästa Hollywood-anda. I Greensboro hade Jelena ordnat en alldeles egen Oscarsfest. Det var kanske inte lika glittrigt som partyt i väster men allt fanns: Röda mattan, champangen, maten, gott sällskap (vet inte om det finns i Hollywood) och röda cocktails.


Nu kan festen börja...Det var till och med statyett utdelning. En mycket trevlig tillställning som jag för övrigt tror var mycket trevligare än den "riktiga", det var aldrig långtråkigt och inga osköna stolar.

Kram på er alla

2 Comments:

  • At 6:34 AM , Anonymous Anonymous said...

    Undrar ju genast i vilken kategori du fick pris och vilka du tackade i ditt tacktal.

    kram

    Kajsa

     
  • At 10:38 PM , Blogger Carin o Claes said...

    Ja, jag fick pris i den oväntade kategorin bästa karate-teknik (vet dock inte vilken teknik). Jag tackade dock kommittén för en bra kategori och mina föräldrar för deras jobb med att frambringa denna kropp som sedan kunnat utföra överträffliga karate-tekniker.
    Det var inte något genomtänkt tal, jag var ju lite oförberedd eftersom jag inte ens visste att jag var nominerad till en oscar, tyckte man kunde fått reda på det innan så man kunde knåpat på 40sek-talet. Skall framföra det som ett önskemål till nästa år.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home