VI ÄR OVER THERE

I DET STORA LANDET I VÄST OCH DEN LILLA STADEN GREENSBORO I ÖST

Thursday, March 01, 2007

Första veckan på Volvo

En vecka på Volvo, det blir fort vardag.
Kan väl inte skryta med att jag har kommit in i jobbet som inköpare än men jag har lärt mig massor av nya Volvo förkortningar. Av någon anledning gillar alla på Volvo förkortningar vilket gör att de flesta låter som en dålig Tage Danielsson kopia när de försöker förklara något.
Annars är det lagom förvirrande och mycket kul att tillbringa dagarna på Volvo Trucks.
Jag har tagit lite kort på min arbetsplats, det är dock strängt förbjudet att fotografera inne på Volvo så jag har tagit dem i smyg så kvalitén är sisådär.
Detta är mitt skrivbord, ser ut som de flesta arbetsplatser. Det är inte någon New York design men funtionabelt.
Så här se de flesta amerikanska kontor ut som, det är små kuber som är byggda av skärmväggar i en enorm lokal. Oerhört tråkigt och gagnar inte kreativiteten men billigt och flexibelt. Jag kan meddela att man tappar snabbt bort sig i denna skärmväggs-labyrint, jag har vi flertalet tillfällen tittat mig omkring och undrat var min lilla kub är. Jag har dock hittat ett riktmärke vilket medför att jag betydligt snabbare hittar tillbaka.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home