VI ÄR OVER THERE

I DET STORA LANDET I VÄST OCH DEN LILLA STADEN GREENSBORO I ÖST

Wednesday, March 21, 2007

Frånvaro

Ja, det har varit dåligt med bloggande den senaste tiden. Jag kan inte skylla på att jag har mycket att göra på jobbet för där händer mest ingenting men däremot kan jag inte blogga därifrån. När man väl kommer hem är det snabbt byte för träning, jag tränar fortfarande Taekwondo och Claes har precis börjat spela tennis i Amerikanska ligan, sedan är det ju åter läggdags.
Ja, det är vardag även på den här sidan av Atlanten.
Förutom att alla mina fördomar om Volvo har besannats så som hierarkiskt, långsamt, toppstyrt och ineffektivt, så är det bara bra med oss här. Våren har kommit med stormsteg och det är varmt och skönt ute, kanske inte poolväder men gott och väl kjolväder. Förra veckan var det 27 grader och vi fick lite förkänning på sommaren, denna vecka har det hållit sig till måttliga 16 grader men ändå tillräckligt för att värma vinterskinnet.

Om drygt en vecka (nästa helg) far vi till Outer banks, ligger utanför North Carolinas kust. Hit kom en del tidiga utvandrare när de krossat Atlanten, Bröderna Wright landade där när de luftvägen tagit sig över Atlanten. Där tänkte vi fira vår ettåriga bröllopsdag med att äta gott och titta ut mot en oändlig horisont, traska i sanden och minnas vår kvicka vigseldag.

Vi saknar er, kram till er alla

1 Comments:

  • At 3:08 AM , Blogger Ebbas mamma said...

    Det låter härligt med lite värme, vi får nog vänta ännu ett bra tag på den. Men nog är det härligt med vårsol ocså!

    Du har en utmaning att hämta hos mig. Läs mer under mitt inlägg "tagen" :-)

    Ps. Ha en underbar första bröllopsdag. Har det redan gått ett år?!?! (jo jag vet, vi ska ha kalas snart med... Hu!)

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home